Ze své podstaty máme většinou tendenci vše zlehčovat, zpochybňovat, zhoršovat podle toho, co se nám zrovna hodí a jak smýšlíme o ostatních lidech.
–          Zákazník: ten co si stěžuje na to co dostal
–          Zaměstnanec: ten co si stěžuje na to co musí dělat
Jenže k zákazníkovi si většinou ani zdaleka nedovolíme to samé co k zaměstnanci, jelikož vztah mezi námi je na jiné úrovni. Avšak to, že někomu platíme ještě neznamená, že s ním musíme i špatně zacházet, nebo mu poskytnout jen to nejnutnější.
obchodní inovace

Komunikovat se musí se všemi

Tak jako chci slyšet názor zákazníka, mel bych si vyslechnout i názor zaměstnance. On sedí ve výrobě a vidí to, co já třeba nikdy ani nepochopím, protože se v tom prostředí prostě každý den nepohybuji. Mě se může zdát logické umístit výrobu za sebe tak jak jde, ale někdo by to udělal jinak a má pro to své důvody, jenže pokud si je nevyslechnu a nebudu o ně mít aktivní zájem, nikdy se nedozvím, jestli by jiné uspořádání věcí nebylo třeba i lepší.
dotek prstů

Zaměstnanec

Abyste dosáhli lepších výsledků neměli byste přitahovat uzdu a šlapat po všech co jsou pod vámi, určitá míra volnosti je něco, co ocení snad každý z nás, kdežto pokud jsme uzavřeni v limitech a vytváří se na nás stresová situace, naše pracovní výsledky tím mohou a nejspíš i budou značně ovlivněny, a to především v negativním slova smyslu.
V práci trávíme osm a více hodin a pokud jsme tam nespokojení hledáme si lepší místo. Jenže žádný zaměstnavatel by neměl chtít, aby mu odcházeli lidé jinam. Protože se může lehce stát, že jich odejde moc, nebo někdo nezbytný pro výrobu.

Klíčový zaměstnanec

Toto není ani ředitel, ani vedoucí sekretariátu a většinou ani mistr. Je to někdo tam dole ve výrobě. Protože sekretářku nahradíte většinou poměrně snadno, ale najít člověka s potřebnými znalostmi a schopnostmi potřebnými pro něco ve výrobě není úplně snadná záležitost.
Pokud máte jednoho člověka, který montuje speciály a nikdo jiný to neumí, co se stane, až tento člověk odejde? Jak dlouho se bude zaučovat někdo nový?
telefon se sluchátkem

Kdo umí opravit všechny ty staré stroje, když se něco pokazí a ví co a jak funguje tam a támhle? Jeden opravář ve fabrice? Na tomhle člověku stojí výroba? A co děláte pro to, aby neodešel? Nic?!!
Chovejte se ke svým zaměstnancům s úctou a zlepšujte jejich pracovní podmínky, jelikož pouhé zvýšení platu je to nejkrátkodobější řešení!